luni, 23 ianuarie 2012

10.01.2012 - Ciucas

Seara ma abordeaza Luci pe ym, indrebandu-ma daca nu as fi interesat de o tura cu schiurile ziua urmatoare in Ciucas. Nu ezit deloc, desi mentionez ca nu schiez bine. Ma asigura ca nu e nicio problema. Plecam asadar, ziua urmatoare din Brasov in formatie restransa: Dani, Fratzica si cu mine. 3 perosane intr-o duba cu 9 locuri care avem norocul sa consume decent. Lasam masina aproape de DN1a si incepem sa urcam spre Cabana Muntele Rosu. Zapada e din belsug si ne miscam foarte repede pe schiuri. Continuam de aici spre Cabana Ciucas. Pe coborarea inspre Valea Berii nu am legat legaturile si nu am dat jos focile, prin urmare am cazut de vreo 2 ori, dar la viteza mica. Urcam cu grija pentru a nu strica schiurile pe pietrele de pe drum si iata-ne ajunsi la noua Cabana Ciucas. Mancam rapid si iesim apoi afara, pentru a urca pe vf. Ciucas, desi vremea nu tinea cu noi. Si spun asta in cel mai rau sens al cuvantului. Viscol, frig si vizibilitate ce tindea spre zero. Ne orientam destul de bine si ajungem repede pe vf. Ciucas, desi la un moment dat ne-am trezit pe o muchie, inconjurati din 3 parti de prapastii; am reusit sa depasim repede acest moment, totusi. Ei bine, de pe varf a inceput aventura pentru mine. Daca pe partii mai schiez cat de cat, pe munte, cu vizibilitate scazuta, strat neuniform de zapada, pante abrupte si musuroaie de iarba se pare ca am probleme. Cobor greu, mai pe schiuri, mai pe langa, baietii neavand oricum sa ma astepte prea mult. Abia cand pantele se mai indulcesc, dupa ce am trecut de cetatea Tigailor reusesc sa schiez si eu cat de cat. Punem la loc focile si incepem urcarea spre punctul La Rascruce, aflat in Muchia Gropsoarelor. De aici, datorita faptului ca era aproape noapte si a oboselii acumulate, hotarasc sa cobor pe langa schiuri. Zapada mare, pana la genunchi, pe alocuri si mai sus. Am transpirat ceva! In fine, mai sus de Cabana Muntele Rosu am hotarat sa imi pun si eu schiurile. Dat fiind faptul ca panta era putin inclinata, am gustat si eu bucuria de a schia prin pulvar. Chiar e fain. Am coborat in continuare pe schiuri pana la masina, de unde am plecat spre Brasov.
Din cauza vremii ru nu am facut poze, prin urmare le astept pe cele (foarte putine) de la Fratzica.

Un comentariu:

  1. Salut!

    Foarte faina tura, chiar daca vremea nu prea va lasat sa va bucurati de zapada si de peisaje.
    Care era starea traseului, zapada mare? Se poate urca din dn1a, cu masinile, pina la cab Muntele Rosu?

    RăspundețiȘtergere